Beste singer-songwriter van NL winnaar Anna Rune speelt op The Brave

19 MEI 2015, AMSTERDAM

Anna Rune is de eerste winnares van De beste singer-songwriter van Nederland. De perfectionistische artieste speelt zaterdag 15 augustus op Festival The Brave. Dit is het enige openlucht festival van Nederland dat zich volledig richt op singer-songwriter, indie en folk muziek. Producent van het festival Kaboem Productions is verheugd over de uitslag van de finale: "Anna weet het publiek te betoveren, zij is een waardig craftswoman in de traditie van Regina Spektor en Tori Amos."

Artiesten van Nederlandse bodem zijn op singer-songfestival ruim vertegenwoordigd. The Brave haalt elk jaar veelbelovende artiesten naar en uit de lage landen en presenteert hun debuutoptreden tijdens het pionierende festival. Het festival richt zich op acts die nog niet op alle Nederlandse festivals te zien zijn.

Brave haakt in op de revival van de singer-songwriter en zet de traditie van troubadours voort. Opkomende artiesten als Rondé, The Young Folk, Loney Dear en Charl Delemarre spelen in een intieme setting op de groene heuvels en in het amfitheater van het landgoed. Deze tweede editie zal opnieuw plaatsvinden in de ‘Tuinen van West’ gelegen tussen Amsterdam en Haarlem. Popprofessor Leo Blokhuis zal The Brave hosten.

Hierbij het persbericht en rechtenvrij beeldmateriaal, graag onder naamsvermelding van Marc Roodhart.

Kijk voor meer informatie ophttp://www.festivalthebrave.nl

De line-up is: Loney Dear (SE), Rondé, The Young Folk (IE), Daniel Docherty (UK), Joel Baker (UK), Byron Bay (BE), Adam Barnes (UK), Malky (DE), Charl Delemarre, Anna Rune, Sem Dylan, Small Time Crooks, David Rönnegård (SE), Aestrid, Jerusa, Alasca, Drawing Circles (DE), Bunch on a Breakout .

_________________________________________________________________________________

De persaccreditatie voor Festival The Brave is gestart. Mocht u op 15 augustus erbij willen zijn, kunt u tevens een mail sturen naar pr@festivalthebrave.nl. Vermeld in deze mail naast uw medium, ook svp het bereik van uw medium. Wij zullen de verzoeken beoordelen en u zo snel mogelijk berichten of u geaccrediteerd bent.

Rechtenvrij beeldmateriaal kun je high res downloaden via deze Presskit: http://festivalthebrave.pr.co/

Citaten
"Anna weet het publiek te betoveren, zij is een waardig craftswoman in de traditie van Regina Spektor en Tori Amos." Luc Upson