Augustines geeft eenmalig optreden in Nederland

Exclusief op Festival The Brave

25 JUNI 2015
Samenvatting
AMSTERDAM – Augustines (USA) komt dit jaar slechts voor één show naar Nederland. Het exclusieve optreden vindt plaats op Festival The Brave dat op 15 augustus dit jaar plaatsvindt. De energieke indierock band uit Brooklyn, New York staan bekend om hun epische optredens en intense shows. De soms rauwe maar vaak ook opgewekte en opzwepende sound belooft een The Brave waardig afsluiter te worden.

Augustines komt uit de New Yorkse indiescene uit dezelfde stal als The National en Vampire Weekend. Augustines is opgericht in Brooklyn, New York en bestaat uit gitarist-zanger Billy McCarthy, multi-instrumentalist Eric Sanderson en drummer Rob Allen. Augustines wordt de meest meeslepende band van dit moment genoemd en wordt vergeleken met U2 in de beginjaren qua energie. Ze stonden eerder in het voorprogramma van Counting Crows, The Boxer Rebellion en The Kaiser Chiefs en staan erom bekend om tijdens hun shows het publiek in te duiken en overal te gaan spelen. Zanger Billie McCarthy heeft een stem die, zoals goede whisky, jarenlang op eikenhout gerijpt lijkt te zijn. De aanstekende drums voegen nog meer dynamiek aan het energieke en vurige karakter van de groep.

The Brave is het enige openlucht festival van Nederland dat zich volledig richt op singer-songwriter, indie en folk. Pure muziek met echte instrumenten. Een DJ zul je er niet tegenkomen. “The Brave haakt in op de revival van de singer-songwriter,” zegt Luc Upson van KABOEM producties, de organisator van The Brave. “Wij speuren naar muzikale authenticiteit; kwalitatief hoogstaande bands die op het punt staan van door te breken, vind je voor het eerst op The Brave. Muzikaal avontuur voor de liefhebber om met een bier in je hand te ontdekken.”

Naast indieheld Loney Dear spelen opkomende artiesten als Rondé, Joel Baker en Charl Delemarre in een intieme setting op de groene heuvels en in het amfitheater van landgoed ‘Tuinen van West’ gelegen tussen Amsterdam en Haarlem.

Het festival biedt ruimte aan 3.000 bezoekers. De versterkte muziek op de vier podia duurt van 11.00 tot 23.00. Na afloop mag er tot ver na middernacht akoestisch gejamd worden bij de verschillende kampvuren op het festivalterrein.

Kijk voor meer informatie op http://www.festivalthebrave.nl

De line-up is: Augustines (USA),Loney Dear (SE), Rondé, The Young Folk (IE), Daniel Docherty (UK), Joel Baker (UK), Byron Bay (BE), Adam Barnes (UK), Malky (DE), Nate Maingard (SA), Charl Delemarre, Sem Dylan, Small Time Crooks, David Rönnegård (SE), Aestrid, Jerusa, Alasca, Drawing Circles (DE), Bunch on a Breakout, Pitou en Anna Rune (BE).

___________________________________________________________________________

Er zijn nog enkele persaccreditaties beschikbaar. Mocht u op 15 augustus erbij willen zijn, kunt u een mail sturen naar pr@festivalthebrave.nl. Vermeld naast uw medium, ook svp het bereik van uw medium. Wij zullen de verzoeken beoordelen en u zo snel mogelijk berichten of u geaccrediteerd bent.

Rechtenvrij beeldmateriaal kun je high res downloaden via deze Presskit: http://festivalthebrave.pr.co/presskitt

Citaten
"“Als je houdt van lekker bier, gezichtshaar en muziek dat aan te horen is zonder pillen, dan is The Brave geen slecht keuze!”" L. Upson