Singer-songwriter festival The Brave maakt volledige line-up bekend

31 JULI 2015
Samenvatting
AMSTERDAM - The Brave, het enige openluchtfestival van Nederland dat zich volledig richt op singer-songwriter, indie en folkmuziek maakt de volledige line-up bekend. Naast festivalheadliners Augustines en Loney Dear komt ook Zweedse hitmachine Andreas Moe spelen. The Brave zet de traditie van troubadours voort met de optredens van de Zuid-Afrikaanse moderne nomade Nate Maingard en Australiër Mark Wilkinson. De tweede editie zal plaatsvinden op zaterdag 15 augustus op de ‘Polderheuvel van de Tuinen van West’ gelegen tussen Amsterdam en Haarlem.

The Brave haalt elk jaar veelbelovende artiesten naar de lage landen en presenteert hun debuutoptreden tijdens het pionierende festival. Het talent dat dit jaar hun festivaldebuut in Nederland maakt, zijn Nate Maingard, Joel Baker en Daniel Docherty. Het festival richt zich op acts die nog niet op alle Nederlandse festivals te zien zijn. Na jaren niet in Nederland gespeeld te hebben, komt indieheld Loney Dear een exclusief optreden geven. Loney Dear combineert hypnotiserende elektronische ritmes met zijn fascinerende stem en neemt een voltallige band mee. Muziekfanaat Leo Blokhuis zal The Brave aan elkaar praten.

Naast bohémienne wereldreizigers zijn artiesten van Nederlandse bodem ruim vertegenwoordigd. Opkomende talenten Rondé, Pitou, Charl Delemarre en Beste Singer-Songwriter Anna Rune treden ook op. The Brave haakt in op de revival van singer-songwriter. Een dj zul je er niet tegenkomen, wel de top van aanstormend indie en folktalent. Zo neemt The Young Folk de rijke traditie van Ierse folkmuziek mee naar het landgoed in Amsterdam-West. De vijfkoppige folk/popband maakte furore in Nederland met hun single ‘Way Home’. De hardwerkende multi-instrumentalisten mixen hun Ierse folk met strakke indie en belichamen precies waar The Brave voor staat.

Eén park, vier podia, 15 uur lang muziek en 40 acts. De opzet van het festival wordt dit jaar nog intiemer en biedt ruimte aan 2.600 man. Het terras bovenop de picknick heuvel geeft uitzicht over het volledige festivalterrein. Bij het amfitheater en in de huiskamerachtige Speakeasy tent treden indie bandjes op en kun je wegdromen bij uiteenlopende singer-songwriters. Op het hoofdpodium spelen epische en meeslepende festivalknallers. Loungen kan bij het nieuwe vierde podium ‘Acoustic Hill’. Het festival start vanaf 11.00 met versterkte muziek. Vanaf 23.00 tot 2.00 zijn de campfire sessions waar naast Brave artiesten ook zelf de mogelijkheid hebt om te jammen. De bar blijft open.

Kijk voor meer informatie op http://www.festivalthebrave.nl

De line-up is: Augustines (USA) Loney Dear (SE), Rondé, Andreas Moe (SE), The Young Folk (IE), Daniel Docherty (UK), Joel Baker (UK), Byron Bay (BE), Adam Barnes (UK), Malky (DE), Charl Delemarre, Sem Dylan, Small Time Crooks, David Rönnegård (SE), Aestrid, Jerusa, Alasca, Drawing Circles (DE), Bunch on a Breakout, Darla Sinners, Nate Maingard, Mark Wilkinson, Pitou en Anna Rune (BE)

Morty Jackson, Jeanne Rouwendaal, Dusty Stray, Anouk Slik, Jasper Schalks, Amber Kamminga, Marvin Dee, Songs of Aran, Kelvin Klaassen, Daniel Cane, Collin Hoeve, Etan Huijs, Jorn Ten Ham, Edwin van Berkel, Marlou Kranen, Martin & Annelijne, Ro Halfhide, Daniël Tempelman, The Wanderer, Rufus Kain, Mizza Hendrix, Lucky Shot, Cas Ronckers, Luke Nyman en Marloes Klaasen

_____________________________________________________________

De persaccreditatie is gestart. Mocht u op 15 augustus erbij willen zijn, kunt u een mail sturen naar pr@festivalthebrave.nl. Vermeld in deze mail naast uw medium, ook svp het bereik van uw medium. Wij zullen de verzoeken beoordelen en u zo snel mogelijk berichten of u geaccrediteerd bent.