Singer-songwriter festival The Brave brengt ijzersterke line-up

06 MAART 2015, AMSTERDAM
Samenvatting
The Brave is het enige openlucht festival van Nederland dat zich volledig richt op singer-songwriter, indie en folk. Pure muziek met echte instrumenten. Een DJ zul je er niet tegenkomen. The Brave haakt in op de revival van de singer-songwriter en zet de traditie van troubadours voort. Opkomende artiesten als Rondé, Joel Baker en Charl Delemarre spelen in een intieme setting op de groene heuvels en in het amfitheater van het landgoed. Deze tweede editie zal plaatsvinden op zaterdag 15 augustus in de ‘Tuinen van West’ gelegen tussen Amsterdam en Haarlem.

The Brave haalt elk jaar veelbelovende artiesten naar de lage landen en presenteert hun debuutoptreden tijdens het pionierende festival. Het talent dat dit jaar hun festivaldebuut in Nederland maakt, zijn o.a. Malky, Joel Baker, Daniel Docherty en David Rönnegård. Het festival richt zich op acts die nog niet op alle Nederlandse festivals te zien zijn. Popprofessor Leo Blokhuis zal The Brave hosten.

Na jaren niet in Nederland gespeeld te hebben, komt de underground indie held Loney Dear een exclusief optreden geven op The Brave. Loney Dear combineert hypnotiserende elektronische ritmes met zijn fascinerende stem en neemt een voltallige band mee.

De rijke traditie van Ierse folkmuziek, wordt ook meegenomen naar het landgoed in Amsterdam-West. De vijfkoppige folk/popband The Young Folk maakte furore in Nederland met hun single ‘Way Home’. De hardwerkende multi-instrumentalisten mixen hun Ierse folk met strakke indie en belichamen precies waar The Brave voor staat.

Eén park, drie podia, 15 uur lang muziek en 24 acts.Tijdens de eerste editie van The Brave bezochten in totaal 2.600 muziekliefhebbers het festival. De opzet van het festival wordt dit jaar nog intiemer. Het terras bovenop de picknick heuvel biedt uitzicht over het volledige festivalterrein. Bij het amfitheater en in de huiskamerachtige Speakeasy tent treden indie bandjes op en kun je wegdromen bij uiteenlopende singer-songwriters. Op het hoofdpodium spelen epische en meeslepende festivalknallers. Dit jaar komt er een extra foodcorner met gerechten uit Japan, Italië, Amerika en Frankrijk. Vanaf middernacht beginnen de campfire sessions met de akoestische rock’n’roll van de bebaarde mannen van Small Time Crooks uit Rotterdam.

Artiesten van Nederlandse bodem zijn ruim vertegenwoordigd. The Brave werkt samen met grote talentenjachten, zo zijn de winnaars van Beste Singer-Songwriter van Nederland, Mooie Noten en de Grote Prijs van Nederland hier te zien. Winnares Anna Rune zal op de piano een concert geven. Grote Prijs winnaar Charl Delemarre, een jonge muzikant met oude ziel en diepe doorleefde stem, wordt nu al vergeleken met grote zangers en tekstschrijvers als Maarten van Roozendaal en Bram Vermeulen.

De behoefte aan kleinschalige festivals is afgelopen jaren enorm toegenomen. The Brave richt zich op de muziekliefhebber die dapper genoeg is om buiten de gebaande paden te denken en iets nieuws durft uit te proberen. The Brave geeft een stem aan de tegenbeweging die genoeg heeft van massaliteit.

Het festival biedt ruimte aan 3.000 bezoekers. De versterkte muziek op de drie podia duurt van 11.00 tot 23.00. Na afloop mag er tot ver na middernacht akoestisch gejamd worden bij de verschillende kampvuren op het festivalterrein.

Kijk voor meer informatie ophttp://www.festivalthebrave.nl

De line-up tot nu toe is: Loney Dear (SE), Rondé, The Young Folk (IE), Daniel Docherty (UK), Joel Baker (UK), Byron Bay (BE), Adam Barnes (UK), Malky (DE), Charl Delemarre, Sem Dylan, Small Time Crooks, David Rönnegård (SE), Aestrid, Jerusa, Alasca, Drawing Circles (DE), Bunch on a Breakout en Anna Rune.

De persaccreditatie is gestart. Mocht u op 15 augustus erbij willen zijn, kunt u tevens een mail sturen naar pr@festivalthebrave.nl. Vermeld in deze mail naast uw medium, ook svp het bereik van uw medium. Wij zullen de verzoeken beoordelen en u zo snel mogelijk berichten of u geaccrediteerd bent.

Rechtenvrij beeldmateriaal kun je high res downloaden via deze Presskit: http://festivalthebrave.pr.co/